DEBAT PIALA TNC ke-2 UTHM

wadush, penatnye seminggu ni.banyak sangat aktiviti trlibat.assignment pn banyak tak buat lagi. tapi bila satu2 dah setel, lega sikit rasanya. minggu ni tak sempat nak update blog. busy memanjang. ni la baru ada masa nak duduk depan laptop. kebetulan time ni wifi boleh tahan jugak kelajuannya. biasanya time2 cmni tahap kelajuan wifi kat perwira ni akan jadi bahan sumpah seranah mereka yang nak online.

minggu ni ada acara paling best yang berlaku kat UTHM. debat piala TNC baru je berlansung. mempertemukan 8 wakil termasuklah 2 wakil dari Sekolah Islam Hidayah. ini bukan calang2 sekolah. sekolah ni pernah menjuarai pertandingan debat terbuka UIAM. ni antara wakil yang sertai:-
1) KOLEJ KEDIAMAN PERWIRA 1
2) KOLEJ KEDIAMAN PERWIRA 2
3) KOLEJ KEDIAMAN TUN DR. ISMAIL
4) KOLEJ KEDIAMAN MELEWAR
5) KOLEJ KEDIAMAN TUN SYED NASIR
6) PELAJAR TANPA ASRAMA
7) SEKOLAH ISLAM HIDAYAH 1
8) SEKOLAH ISLAM HIDAYAH 2

pada kali ini persaingan sememangnya hebat. dengan mempertemukan kesemua pendebat junior yang hebat2, hilang penat lelah selama menjayakan pertandingan ini. saingan paling kuat kali ini diberikan oleh Kolej Kediaman Perwira, Kolej Kediaman Tun Syed Nasir, Sekolah Islam Hidayah serta Pelajar Tanpa Asrama. KK Perwira 1 kali ini telah menunjukkan persembahan yang paling hebat apabila berjaya menjuarai kesemua pusingan di peringkat liga. diikuti Pelajar Tanpa Asrama, KK TSN dan Sekolah Islam Hidayah 1.

namun rezeki tak menyebelahi KK Perwira yang diwakili Elly, Anbia dan Fizin apabila mereka tumpas kepada Sekolah Islam Hidayah di peringkat separuh akhir. namun ini bukan bermakna mereka tidak hebat, tetapi mereka telah bertemu sekolah ini di peringkat saringan dan berjaya mengalahkan mereka. KK TSN pula tumpas di tangan pelajar tanpa asrama.

di pentas akhir telah mempertemukan sekolah islam hidayah dan pelajar tanpa asrama. dengan usul MASALAH RUMAH TANGGA: ORANG KE 3 PENYELESAIANNYA iaitu islam hidayah pembangkang dan pelajar tanpa sarama kerajaan. akhirnya setelah pertarungan yang hebat, usul ini diterima dan menobatkan pelajar tanpa asrama menang.tahniah kepada:-
1) fazrina zifa bt zaukani
2) azri bin jaharudin
3) awang mohd nurjihan b awang ali

tahniah kepada semua pendebat. tidak dilupakan juga semua ahli sekretariat debat UTHM yang bertungkus lumus dalam menjayakan aktiviti ini terutama pengarah program, saudari Bariah BT Zulkifli. begitu juga jutaan terima kasih kepada hakim,kak fatin,kak yong, azlan, harwin, umol, syafiqah, din, kak mira serta semua runner yang begitu banyak memberikan bantuan.

akhir kata, tahniah kepada yang berjaya juga kepada yang tidak berjaya kali ini. perdebatan bukanlah platform untuk kita berhujah semata-mata, tetapi ruang untuk kita berkongsi maklumat dan mengutarakan pendapat masing-masing berkenaan isu semasa yang berlaku ketika ini. jangan sesekali berputus asa kerana anda semua akan tahu nanti bahawa CINTA DEBAT ADALAH CINTA LUAR BIASA.


0 Responses