seminggu berhari raya..

( ni la antara member yang dapat datang..thanks to aisyah and pkah..)

seronok memanglah seronok dapat beraya kat rumah..kepada rakan-rakan yang beraya di perantauan, selamat berhari raya.sama je kan raya kat sana. mungkin terasa pilu dipagi raya. takpe, maybe kat sane korang lagi meriah.

dah habis raya ni macam-macam nak kongsi cerita. maklumlah kat rumah tak dapat nak berinternet ni..hehe..kalau nak diikutkan, rumah aku taklah jauh sangat. 5 jam je dari tempat aku belajar. tapi ada masalah sikit yang membuatkan aku sampai hari last puasa.alhamdulillah, dapat lagi berbuka dengan keluarga.

hari raya pertama macam biasalah.pagi2 pekena masakan emak yang best-best belaka, terus badan mula naik lepas turun sikit masa puasa. lepas tu, bersiap-siap pegi sembahyang raya. baju raya tahun ni kaler hijau sebab tema family kaler hijau. bukan aku yang beli, tapi mak aku dah beli siap2 .tak sempat emak nak buat sendiri baju aku tahun ni sebab tempahan banyak sangat.anyway, thank you so much mum..love you so much..

lokasi pertama hari raya biasalah, rumah member aku paling rapat kat kampung. lepas tu, jalan rumah kawan2 yang lain. tahun ni dapat beraya 5 buah rumah member je. yang lain semua takde. tak tahu la kemana diorang. petang raya pertama pulak aku gerak rumah member kelas aku. tak jauh pun. tapi ni seronok sket sebab jumpa balik member mase form5 dulu.

dah besau panjang semuanya. tapi aku 2 kali ganda besar dari dulu.hehe..senang hati kot.yang kurang bestnye tak dapat nak kumpul semua. ada dalam 12 orang je. tapi hilang jugak rindu dengan member2 yang hampir 2 tahun tak jumpa. masa ni la masing-masing macam jejak kasih.haha..

sebelah malam pulak aku beraya kat rumah je. takde sedara mara datang dah sebab diorang dah datang pagi2 raya masa aku dok sibuk beraya sakan. malam tu lepas je isyak aku terus terlelap atas katil. tak sedar pape da. tau-tau dah subuh.lepas tu,(new post...tunggu..)...
0 Responses