berbuka di kluang

semalam aku berbuka kat kluang,johor.kawan aku yang ajak berbuka kat rumah abang die di ladang felda paloh. aku ingatkan dekat sebab kawan aku cakap dekat kluang je.rupanya perjalanan panjang bila nak masuk ke ladang tu dengan jalan yang baru diturap tetapi macam takde tar je. maklum la, kenderaan berat bertan-tan lalu kat situ nak angkut buah sawit. tp bersyukur jugak la sebab sebelum ni jalan tanah merah je.

kali pertama aku berbuka kat tempat lain selain asrama dan rumah aku di pahang masa puasa pertama.kira-kira 1 jam setengah dari kolej aku. bukn naik motor,tapi member aku bawak kereta dia. kitorang pergi 7 orang termasuklah aku sekali. tapi bukan datang nak makan je, kitorang beli jugak la makanan kat bazar sebelum pegi rumah abang member aku ni.sekurang-kurangnya x membebankan sangat tuan rumah nanti.

mase balik lepas berbuka dan solat maghrib,kitorang sinngah kat kluang parade dan kluang mall.bukan beli barang nak raya pun.saja singgah nak hilangkan penat sambil cuci mata tengok barang-barang. bila dah pergi mall macam-macam la nak beli tapi nasib baik tak bawak duit banyak. jadi, terkawal juga la nafsu ni.hehe.sampai penat juga la kitorang pusing-pusing mall tu sampai la mall tutup.

masa nak gerak balik,kitorang singgah kat raiways coffee.pekena kopi dulu sebelum gerak. rasa kopi boleh tahan la dan harga pun tak mahal. macam dekat kedai biasa la tapi ada government tax. kitorang dah tinngal 4 orang sebab yang lain naik kereta lain. mata dah segar dan air pun dah habis, kitorang gerak balik kolej.sampai kolej dalam pukul 11.50 malam. assignment pun banyak lagi tak siap. lepas je solat terus buat kerja.

rasa seronok la dapat berbuka bersama dan tak sabar nak balik rumah. aku cuti start hari last puasa.sekurang-kurangnya dapat juga balik dan akan merasa berbuka kat rumah. pakain untuk raya dan keperluan lain belum cari lagi ni.harap-harap ada la yang sudi belikan.hehe..
ok la.nak sambung buat kerja lagi ni. nanti aku akan post lagi banyak cerita..bye..


0 Responses