sahur yang pilu.

kali ni sahur yang agak mengecewakan.biasanya aku dah prepare makanan untuk sahur tp disebabkan semalam kafe kat kolej aku buka, so pagi ni ingat boleh bersahur kat kafe. baru je turun abg kafe dah apologise kat kitorang sebab nasi takde.katanya sebab semalam tak ramai yang turun sahur. sedih juga la.nasib baik ada sikit biskut tiger dalam locker.

agaknya la kan, patut ke aku hantar surat tak bernama kat kafe kolej aku nak inform diorang tentang masakan diorang. bukan nak menjatuhkan diorang tapi nak bantu supaya diorang dapat upgrade masakan.baru la student ramai nak beli. contohnya, air diorang memang kurang memuaskan.bayangkanlah kalau teh o tu warnanya macam air putih je.takde pun rasa teh.nescafe pun macam tu juga.masa nak bayar cashier ingat aku beli air teh ais.pucat sangat warna air dia.

mungkin mereka masih baru dalam perniagaan tapi yang bagusnya diorang ni macam orang baik-baik dan beragama.alhamdulillah sebab mungkin kurang ragu-ragu tentang status makanan dan kebersihan diorang. tapi,mereka agak kurang mesra buat permulaan ni. pada pendapat aku la kan, nak tarik pelanggan mesti la kene ramah dan senyuman kena ada. ini tidak,kalau tengah beli sorang-sorang kat kafe diorang tak tegur pun dan bila kitorang buat-buat ramah bertanya, diorang jwb ringkas je.

mungkin perlu tunggu untuk mereka ambil masa nak sesuaikan diri dengan pelajar kat sini.tengok la lepas raya nanti macam mana. kalau mereka masih lagi macam ni, alamatnya perwakilan pelajar pulak akan sound diorang. kalau ada sesiapa yang berani boleh la slow talk dengan diorang.aku bukan tak berani tapi aku tak berapa selesa.hehe.ok la.ni kira luahan rasa sebab dah dua kali minum air dan makan tak berapa memuaskan.

kepada yang masih gagah perkasa selamat berjuang di jalan ALLAH di bulan ramadan ni.kepada yang dah kecundang, renungilah balik apa yang korang dah buat.ramadan dah nak sampai ke penghujung. pahala masih kurang dan dosa semakin bertimbun.banyak-banyakkanlah beribadat dan saling mengingati kepada yang terleka.maaf kalau ada sesiapa terasa tapi aku buat ni untuk kepentingan bersama.

p/s:jangan tinggal ibadah wajib ye.
0 Responses