HUKUMAN SEBAT DITANGGUH???

ini lah masalahnya kalau susah tidur sebab berjaga lebih timing tidur dan tidur waktu siang lama sangat..terpakasa la duduk depan laptop dan taip macam.(terpaksa ke??)..so,kepada semua jangan la banyak tidur terutamanya bulan puasa ni.


terkebetulan tak boleh tidur ni, tertarik jugak nak crita pasal isu hukuman sebat yang masih lagi ditangguhkan kepada Kartika Sri Dewi Shukarno (panjangnye nama). mungkin ramai tak tahu bahawa beliau bukanlah wanita pertama yang dijatuhi hukuman sebat ni, tapi ada seorang lagi yang dijatuhi hukuman atas kesalahan sama (sumber:www.alarabia.net).


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj5bqDjVc-kcNsSbKqL6TD_du0lXkMhPrJUFxdymyml6vrwKZnRNBgOSrNEvsZAyf7RBhMOgu4B-A5OTJsD9wJGNusjOoexRJC-jzOzxpcXTx0aOkN2gTmkxaovumLKKN_5KjnMi9yW2Q4/s200/noorazah_baharuddin_-_caned_wa_3668_6419.jpg

noorazah baharuddin (gambar atas) iaitu seorang pelayan restoran wanita dijatuhi hukuman sebat sebanyak 6 kali kerana telah meminum arak pada awal januari 2009. ni la first kes dilaporkan menurut Mahkamah tinggi syariah Pahang.


dalam kes kartika pulak, beliau ditangkap bersama suaminya iaitu warga Singapura (dibebaskan) di sebuah kelab malam di pahang dan dikenakan hukuman sebat dan denda RM5000. RM5000 ni beliau dah setelkan.


dalam sibuk-sibuk kita lihat bagaimana mahkamah syariah negeri menjalankan tindakan undang-undang berdasarkan Islam, perlu kita tahu bahawa dijangka pada 25 Sept 2009 akan diadakan acara sambutan ke-250 GUINESS (jenama arak).Malaysia dikatakan antara top10 market terbesar bagi GUINESS ni.apa maknaya sebuah negara Islam?


jadi,kita semua perlu sedar. jangan kerana hal individu yang tidak menguntungkan sesiapa kita besar-besarkan tetapi acara yang dijangka paling besar melibatkan barang diharamkan Islam dilakukan di negara Islam kita diamkan. adakah kerana keuntungan, perlu kita ketepikan hal agama?sama-sama kita martabatkan perjuangan Islam.

0 Responses